Friday, November 07, 2008

Cubalah untuk setia

Pernahkah korang luahkan kata-kata ini kepada gf or bf korang? cubalah untuk setia...ia satu ungkapan yang aku yakin ramai daripada kita jarang atau langsung tidak diungkapkan kepada yang tersayang. Malah aku sendiri pun jarang ungkapkan kepada si dia. Biasanya kita boleh tahu si dia setia atau tidak apabila dia menunjukkan kasih sayang, ambil berat, sentiasa lakukan apa yang biasa dia lakukan kepada kita. Maksudnya itu tanda dia setia...itu pandangan aku lah. Tapi setelah lama menjalin hubungan, tiba-tiba korang merasakan ada perubahan pada si dia. Apa yang selalu dilakukan kepada kita tidak lagi dilakukan. Air muka menunjukkan 'loss interest' pada kita, contact? owh si dia sudah jarang hantar sms apatah lagi call, si dia mula bercakap tentang orang lain dan cuba bertanya sesuatu yang sukar untuk kita berikan jawapan...adakah itu tanda si dia tidak lagi setia? Adakah si dia sudah mempunyai yang lain dan bakal setia pada orang yang baru dikenalinya?

Aku menghayati patah lirik COBALAH UNTUK SETIA nyanyian KD
Masihkah aku diinginkan....
Masihkah aku didambakan....
....owh....aku mula menahan sebak...

Buat insan yang paling aku cintai, baby...cubalah untuk setia.

No comments: