Monday, December 01, 2008

Perlukah aku meragui?

Tersadung aku di lantai kesat, lalu tersedar dari lena yang membuai jiwaku selama ini. Mengapa sekarang baru ku sedar? entah sekian lama ku didustai? aku kebinggungan mengetahuinya. Lalu kupinta penjelasan yang sejujurnya. Satu jawapan yang aku terima telah meremukkan, menghancurkan, mengguris hati kecil ku. Sejauhmana untuk aku terus mempercayainya lagi...hanya masa dan keadaan menentukan. Andai perpisahan mengundang kami, kau leraikan lah ikatan itu, aku mengizinkan kau pergi, ciptalah dunia kebahagian baru untuk dirimu dan dia. Aku di sini pasrah dan mendoakan kau bergembira setelah menghancurkan perasaan insan yang pernah kau namakan yang tersayang sebelum ini.

1 comment:

Nad Eusoff said...

jgn salahkan cinta k..
dan jgn salahkan sesiapa..
yg penting cinta tu yg mengajar kita supaya bijak menilik, dan lagi berhati-hati akn dtg..
apepun jgn tensi k