Wednesday, March 18, 2009

Jiwa kacau di pagi hari


Seawal pagi, mood aku kacau bilau...terganggu dan tertekan...oh yer..jam 5.00 aku sudah terjaga dari tidur. Semalam aku tidak dapat lelapkan mata...kenapa? aku fikirkan masalah yang melanda jiwa. Sakit hati dan geram dengan sikap si dia...Aku bersabar..dan bersabar...namun, kesabaran itu ada batasnya...Pagi ne..terjadi lagi, arrrrgg..jiwa dan perasaan aku seperti lebatnya hujan pagi ne. Semakin hendak dihentikan kekacauan dlm jiwa, semakin kuat rasa marah tu...lupakan!

Pagi ne aku temani dia ke tempat kerjanya (praktikal) di Kelana Jaya. Jam di tangan menunjukkan 6.30 pagi. Kedindingan mecengkam ke tulang putihku. Sepanjang perjalanan aku banyak berdiam diri. Jika aku bersuara, pastinya tidak akan berhenti kemarahan itu. Tapi lain pula jadinya, pabila aku diam, dia pula gelisah serba tidak kena.... "tak habis2 lagi ker..." itu pertanyaan yang kerap kali ditanya apabila kami bertengkar...mendung rasanya perasaan ini...

Entah, mampukah aku menukar mood ku sepanjang hari ini? Aku cuba happykan diri apabila sampai di pejabat. Orang yang tak pernah ditegur pagi2 aku tegur hari ini.. Berjenaka.... aku mahu lupakan perkara yang terjadi semalam dan awal pagi ini.

1 comment:

rizz said...

wah sabrlah arm...semoga perhubungan uol bkekalan..